Volgens ons is aerodynamica belangrijker dan comfort. Tijdens het fietsen verlies je de meeste energie aan het overwinnen van aerodynamische weerstand. Het minimaliseren van die weerstand levert direct snelheid op, terwijl het energie bespaart. Dit effect is vele malen groter dan het effect van comfort. Oftewel: Hoe aerodynamischer jij op je fiets zit, hoe sneller je zal fietsen.

Aero meten met realtime gegevens

Wat is aero?
Omdat wij houden van snelle prestaties voor iedereen, willen we jou graag zo aerodynamisch mogelijk op je fiets zetten. We hanteren daarvoor een meetsysteem (TAS) waarmee realtime gegevens worden verzameld. Met onze TAS technologie wordt de efficiëntie van jouw fietshouding gemeten terwijl jij fietst op een wielerbaan. Tot voor kort was het niet mogelijk om de dynamische effecten van het fietsen te meten en bleef dat giswerk. Dat is nu verleden tijd. Waar windtunnels tekort schieten, levert AeroPro concrete data die aansluiten bij de praktijk van het wielrennen.

Een praktische aerohouding

Wij hechten belang aan de praktische uitvoerbaarheid van een aerohouding. Tijdens een AeroPro test kan jij daarom gedurende langere tijd in jouw nieuwe aerohouding rijden om te ervaren of je deze houding kunt volhouden en ermee vertrouwd kunt raken.

Direct aan de slag voor nog snellere prestaties!

Naast onze rekenmodellen, wetenschappelijke achtergrond en bikefit expertise, beschikken we over jarenlange topsport ervaring. We kennen het belang van details. Die zitten in jouw aerohouding en trapvermogen, maar ook in materiaal, kleding, of bijvoorbeeld in jouw helm. Een aerotest van AeroPro biedt daarom niet alleen cijfers, maar een concrete vertaalslag naar de praktijk. Zo kan jij direct aan de slag voor nog snellere prestaties.

“The balance of aerodynamic and comfortable, sustainable fit is where the rubber meets the road in the real world, so having these two things addressed simultaneously is huge. BikeRadar editors have seen a number of professional riders tuned for aerodynamics in a windtunnel, only to revert to an old position when on the road.”
– Ben Delaney, BikeRadar